با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان‌شناسی اجتماعی
بررسی رابطۀ هویت و اسامی رستوران‏های شهر شیراز از منظر نام‌شناسی اجتماعی

فرزانه خدابنده؛ سمیرا شریفی

دوره 4، شماره 3 ، تیر 1400، ، صفحه 23-34

https://doi.org/10.30473/il.2021.54299.1387

چکیده
  در راستای اهمیت نام و تأثیر آن بر روابط اجتماعی، هدف از پژوهش حاضر بررسی نام رستوران‌ها برای شناسایی گرایش صاحبان آنها به عوامل نام‏شناختی ـ اجتماعی نظیر هویت‌های ملی، بین‌المللی و مذهبی در نام‌گذاری رستوران‌ها در دو منطقه از شهر شیراز با وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی برخوردار و کمتربرخوردار بوده ‌است. نمونۀ مورد مطالعه با استفاده ...  بیشتر